09124771111-09353394444 علیرضا امیری

09126090256 حسین یحیوی

محدودیت‌ های پست سریع هوایی

پست سریع هوایی چیست؟

Rate this post

پست سریع هوایی چیست؟ آیا با ویژگی‌ های پست سریع هوایی آشنا هستید؟ پست سریع هوایی شیوه‌ ای از ارسال مرسولات مختلف است که با امنیت بسیار بالا و در کمترین زمان انجام می‌ شود که تفاوت‌ های رایجی با شیوه‌ های سنتی پست دارد و یکی از نمونه‌ های پست بین‌ المللی محسوب می‌ شود، به طور معمول پست سریع هوایی معمولاً در مکان و مواردی خائز اهمیت است و بیشتر استفاده می‌ شود که هدف ارسال یک مرسوله در کمترین زمان می‌ باشد. از این روش پستی برای کالاهای ضروری و مهم استفاده می‌ شود که لازم است در کوتاه‌ ترین زمان و بدون هیچ گونه آسیبی به مقصد برسند. در این مقاله پست سریع هوایی، نحوه انجام و ویژگی‌ های آن را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با پست سریع هوایی

آشنایی با پست سریع هوایی

به طور معمول ارسال کلیه محموله‌ ها و بسته‌ های پستی از راه‌ های مختلفی مانند حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، حمل و نقل هوایی و یا دریایی انجام می‌ شود. طبیعی است که شیوه پست هوایی سرعت عمل بالا و در مدت زمان اندکی قابل انجام می‌باشد و مزیت‌ های زیادی در مقایسه با دیگر شیوه‌ های ارسال مرسوله دارد، از طرفی هزینه‌ هایی که برای این شیوه ارسال می‌شود، بیشتر از هزینه‌های دیگر شیوه‌های زمینی می‌باشد که البته با توجه به مزیت‌هایی که این روش دارد، هزینه‌ها نیز توجیه پذیر هستند.

معمولاً مرسولاتی مانند هدایا، کتاب، اسناد، مکاتبات و حتی گاهی اوقات برخی لوازم خانه و غیره با پست سریع هوایی انجام می‌ شود، از طرفی این شیوه پست جهت کارهای بسیار ضروری مناسب است که حتماً باید در مدت زمان کوتاهی انجام شوند. با این وجود پست هوایی نیز مانند دیگر شیوه‌ های پستی همواره محدودیت‌ هایی دارد که یکی از آنها این می‌ باشد که در کلیه مسیرها امکان ارسال کردن بار وجود ندارد، بنابراین باز هم برای طی این مسیرها نیازمند پست زمینی هستیم که تا حدودی سرعت عمل جهت ارسال را کاهش می‌ دهد.

همچنین بخوانید | حمل بار به آمریکا

انواع پست سریع هوایی

پست سریع هوایی نیز دو شاخه پست هوایی داخلی و خارجی دارد.

  • پست سریع هوایی داخلی

منظور از پست سریع هوایی داخلی ارسال محموله‌ های پستی از یک شهر به شهر دیگر است و در داخل کشور انجام می‌ شود و برای کارهای ضروری و مهم مناسب است، مثلاً فرض کنید که شما قصد انتقال دادن یک عضو از بدن را از یک مرکز درمانی به یک مرکز پیوند دارید، در این حالت نیازمند به یک وسیله خواهید بود که بتواند در کمترین زمان و با سرعت عمل بسیار بالایی عضو مورد نظر را به مرکز پیوند انتقال دهد، در چنین مواقعی پست سریع هوایی بهترین و مناسب‌ ترین شیوه محسوب می‌ شود، چون این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است و حتماً باید زمان کمی برای انتقال آن در نظر گرفته شود.

  • پست سریع هوایی خارج از کشور

پست سریع هوایی خارجی که به آن پست بین‌ المللی نیز گفته می‌ شود نوع دیگری از خدمات پستی می‌ باشد که به وسیله برخی از شرکت‌ های پستی و به صورت خصوصی قابل اجرا است. این روش جهت جابجا کردن کالاها و مرسولات پستی به خارج از کشور مناسب می‌ باشد. ارسال برخی مرسوله‌ های پستی به خارج از کشور حتما باید به وسیله پست سریع هوایی انجام شود. در قالب این شیوه پستی ارائه دادن برخی از خدمات متنوع از جمله امکان رهگیری مرسوله و خدمات درب به درب برای مشتریان وجود دارد.

روش‌ های ارسال مرسوله به خارج از کشور با پست سریع هوایی

ارسال کردن بارها و مرسوله‌ های مختلف به خارج کشور از طریق پست سریع هوایی به دو شکل متفاوت زیر انجام می‌ شود:

  1. فریت بار

فرید یک کلمه انگلیسی است که معنای آن ارسال و انتقال کالا می‌ باشد. فریت هوایی مرسوله و بار معمولاً مربوط به ارسال کردن بارهای اضافه مسافران با پروازهای خارجی می‌ باشد. طبق قوانین و مقررات حمل و نقل هوایی هر مسافر طی پرواز خارجی خود تنها مجاز است که وزن و حجم مشخصی از کالا و بار را به همراه داشته باشد، چون در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه‌ های سنگینی خواهد شد. این شیوه به مسافر کمک می‌کند بتواند بارهای اضافه خودش را قبل از آنکه حرکت کند قبل از پرواز به وسیله حمل و نقل هوایی ارسال نماید.

هزینه انحصار کردن بار به شیوه فریت بار بسیار کمتر از پرداخت جریمه‌ های اضافه بار می‌باشد. یک نکته مهم در این خصوص آن است که برای استفاده از این شیوه مسافر حتماً باید بلیط پرواز داشته و آن را به شرکت حمل و نقل بار ارائه دهد.

از جمله کاربردهای مهم و رایج فریت بار ارسال کردن بسیاری از وسایل منزل می‌ باشد. گاهی اوقات افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، علاقه زیادی دارند که برخی از وسایل منزل خودشان را نیز به همراه ببرند که در این حالت می‌ توانند از شیوه فریت بار استفاده کنند. البته مسافر باید بتواند پروسه فریت بار را حتما چند روز قبل از سفر خود انجام دهد، به این ترتیب همزمان با رسیدن مسافر بار نیز به مقصد می‌ رسد.

  1. کارگو

شیوه دیگر ارسال کردن بار به خارج از کشور کارگو می‌باشد که بیشتر برای تجار و بازرگانان مناسب است، چون برای استفاده از آن فرد حتماً باید کارت بازرگانی داشته باشد. البته بیشتر کالاهای تجاری در حجم بالا معمولاً از شیوه دریایی جابجا می‌ شوند، اما گاهی اوقات ممکن است تجار و بازرگانان به دلایل مختلفی تمایل داشته باشند جهت ارسال مرسوله‌ ها و کالاهای خود از کارگو یا حمل و نقل هوایی استفاده کنند. کارگو بار حمل و نقل دریایی به مراتب سریع‌ تر و آسان‌ تر انجام می‌شود، اما فراموش نکنید که حمل بار به شیوه دریایی مقرون به صرفه و با هزینه‌های مناسب‌تری می‌باشد و این شیوه تنها برای آن دسته از بارهایی مناسب به نظر می‌رسد که جز فوریت‌های ارسال هستند، از آن جمله می‌ توان برخی از مواد خوراکی و اقلام داروها را نام برد.

انواع پست سریع هوایی

محدودیت‌ های پست سریع هوایی

پست هوایی یک شیوه بسیار خوب و سریع جهت ارسال کالا محسوب می‌شود، اما به هر حال این شیوه پست نیز ممکن است محدودیت‌ هایی داشته باشد. معمولاً شما نمی‌توانید برخی از کالاها را به این شیوه ارسال کنید. از طرفی ارسال کردن بار حتماً باید مطابق با قوانین و مقررات هر دو کشور مبدا و مقصد باشد، علاوه بر آنکه کالای شما شرایط ارسال از طریق هوایی را نیز دارا باشد. ارسال برخی از مواد مانند مشروبات الکلی، مواد مخدر، برخی از تجهیزات نظامی و غیره مطابق با قوانین کشور ما ممنوع است. همچنین شما مجاز به ارسال عتیقه‌ جات و کتاب‌ های خطی نیستید و هیچ راه حلی جهت ارسال این کالاها به شیوه پست سریع هوایی وجود ندارد. پس لازم است که پیش از اقدام جهت ارسال بار حتماً با مشاوران در شرکت پستی مورد نظر تماس گرفته، مشورت‌ های لازم را به دست آورده و با شرایط و قوانین و مقررات پست سریع هوایی آشنا شوید.

انواع خدمات پست سریع هوایی

شرکت‌ هایی که در حوزه پست سریع هوایی به صورت بین‌المللی فعالیت دارند، سرویس‌ های مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌ دهند که بتوانند به این وسیله رضایت آنها را جلب کنند. بسته‌ بندی کردن کلیه بارهای ارسالی به صورت تخصصی و توسط پرسنل شرکت انجام می‌شود، از طرفی دریافت کردن بار در محل ممکن است در فرودگاه یا محل مورد نظر مشتری باشد. تحویل بار نیز امکان دارد در فرودگاه یا محل مسکونی انجام شود. این خدمات رایج جهت پست سریع هوایی به خارج از کشور شامل موارد زیر می‌ باشد:

سرویس درب تا درب

سرویس‌ های دریافت در فرودگاه ها و تحویل در محل مورد نظر

دریافت کردن بار در فرودگاه‌ های مبدا و تحویل دادن در فرودگاه‌ های مقصد

دریافت کردن بار در محل مورد نظر مشتری و تحویل گرفتن در فرودگاه مقصد

پست سریع هوایی خارج از کشور

رهگیری محموله پستی

یکی دیگر از خدمات رایج و نوین که بسیاری از شرکت‌های پستی در حوزه بین‌المللی و حتی شرکت ملی پست نیز به کلیه مشتریان خود ارائه می‌دهد سیستم رهگیری پست می‌باشد. یعنی مشتری می‌تواند با استفاده از یک کد رهگیری به صورت لحظه‌ای از وضعیت مرسوله خود آگاهی پیدا کند. گاهی ممکن است برخی از مشکلات گمرکی نیز در خصوص ارسال مرسوله وجود داشته باشد که در این حالت نیز صاحب آن می‌تواند با استفاده کردن از کد رهگیری مشکل به وجود آمده را برطرف کند. این شیوه در واقع یک روش امنیتی جهت جلب رضایت مشتری و امنیت خاطر وی می‌باشد. به طوری که حتی اگر مرسوله مورد نظر دیرتر از زمان مقرر خود به مقصد برسد، امکان پیگیری موضوع از طریق کد رهگیری وجود دارد.

با بهره‌گیری کردن از این کد رهگیری برنامه‌ریزی در خصوص مرسوله هم برای کارکنان شرکت و هم برای مالک بار بسیار آسان‌تر خواهد بود.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله پست سریع هوایی ویژگی‌ها نحوه انجام دادن و خدمات ارائه شده توسط این شیوه پستی را بررسی کردیم. در واقع پست سریع هوایی را می‌توان بهترین و سریع‌ترین روش ها جهت جابجا کردن بسیاری از بارها دانسته که نیاز است در مدت زمان کوتاهی به مقصد برسد. در سایت جای خالی بیشتر با پست سریع هوایی، انواع پست هوایی، نحوه استفاده از خدمات آن و غیره آشنا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *