09124771111-09353394444 علیرضا امیری

09126090256 حسین یحیوی

فریت بار مسافری

4.5/5 - (2 امتیاز)

فریت بار چیست ؟

فریت بار (Freight) در لغت به معنی حمل بار بوده و مترادف باکلمات cargo, cartage, freightage می باشد. “فریت بار” اصطلاحا به ارسال بار هوایی بصورت غیر همراه به کشورهای خارجی، گفته میشود. فریت بار میتواند بسته به نوع، میزان و مقصد آن، بصورت‌های مختلفی انجام شود. اما آنچه که در فریت بار مسافری حائز اهمیت میباشد، قیمت مقرون بصرفه ی آن در مقایسه با اضافه بار مسافری میباشد؛ که در ادامه به تفاوت میان این دو مقوله خواهیم پرداخت .

فریت بار به تمامی کشورهای دنیا قابل انجام میباشد. کشورهایی مانند : آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلستان، آلمان، فرانسه، سوئد، نروژ، ترکیه، امارات، فنلاند، کویت، قطر، عمان و … در این مقاله به تمامی جوانب فریت بار می‌پردازیم .

فریت بار مسافری: بهترین راه حل برای ارسال بار مهاجران و دانشجویان

بطور خلاصه فریت بار و یا فریت بار مسافری ، برای کسانیکه قصد مهاجرت و یا سفر و یا ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور را دارند، بسیار مناسب است. چرا که مسافران با هواپیما، همواره دغدغه‌ی مقدار مجاز حمل بار هوایی را دارند، و قیمت‌های بسیار زیاد اضافه بار مسافری، آنها را از همراه بردن مایحتاج خود منع میکند.

اما خوبست بدانید که از طریق فریت بار، مهاجران و دانشجویان خارج از کشور میتوانند تمام لوازم منزل و لوازم شخصی خود را، تحت عنوان Personal Effects به کشور مورد نظر خود فریت (Freight) یا ارسال نمایند. فریت بار شامل انواع کالاها و لوازم بوده ، و با‌ هزینه‌ی بسیار پایین‌تری نسبت به سایر روشهای ارسال کالا، در حجم‌ها و وزن‌های مختلف صورت میپذیرد. در همین صفحه در مورد هزینه‌های فریت بار صحبت خواهیم کرد.

فریت بار : بهترین جایگزین برای اضافه بار مسافری

فریت بار بهترین جایگزین برای اضافه بار مسافری‌ست. چرا که در فریت بار، شما مجاز به حمل هر میزان بار شخصی و غیرتجاری، با صرف مبلغ بسیار پایین تری نسبت به اضافه بار هستید؛ بشرط آنکه بار شما، جزو کالاهای غیر مجاز در فریت بار محسوب نشوند. شما میتوانید در فریت بار مسافری، تمام لوازم مجاز در فریت بار را، پیش و یا پس از پرواز خود، به مقصدتان در هرگوشه از جهان، بصورت غیر همراه ارسال نموده، و هرگاه به مقصد رسیدید، در گمرک فرودگاه، محموله‌ی خود را ترخیص نموده و تحویل بگیرید.

راهنمای فریت بار

مناسب‌ترین قیمت

 

 

فریت بار به چه کشورهایی انجام میشود؟

شما میتوانید محموله‌ها و لوازم خود را به هر شهری در جهان که دارای فرودگاه باشد، بصورت هوایی فریت نمایید. ضمنا ما می‌توانیم ترتیبی اتخاذ نماییم تا چنانچه شهر مقصد شما فاقد فرودگاه باشد، بار شما از نزدیک‌ترین فرودگاه تا مقصد شما، بصورت زمینی تراک شود. امروزه خدمات لجستیکی با پیشرفت‌های وسیع خود، این امکان را فراهم نموده تا محموله‌ها بصورت ترکیبی، به شکلهای هوایی و دریایی و زمینی، به هر نقطه از جهان ارسال شوند.

فریت بار هوایی به اروپا ، آمریکا و آسیا

فریت بار به کانادا

تورنتو؛ ونکوور؛ اتاوا؛ مونترال؛ کلگری؛ ادمونتون؛ هالیفکس

فریت بار به کانادا

فریت بار به آلمان

برلین؛ دوسلدورف؛ فرانکفورت؛ هامبورگ؛ مونیخ؛ کلن؛ نورنبرگ

فریت بار به آلمان

فریت بار به آمریکا

نیویورک؛ لس‌آنجلس؛ واشنگتن؛ سیاتل؛ سان‌فرانسیسکو؛ بوستون

فریت بار به آمریکا

فریت بار به استرالیا

سیدنی؛ ملبورن؛ بریزبن؛ پرت؛ آدلاید؛ کانبرا؛ آلبری

فریت بار به استرالیا

فریت بار به امارات

دبی؛ شارجه؛ ابوظبی

فریت بار به امارات

فریت بار به سوئد

استکهلم؛ گوتنبرگ

فریت بار به سوئد

فریت بار به روسیه

مسکو

فریت بار به روسیه

فریت بار به ترکیه

استانبول؛ آنکارا؛ ازمیر

فریت بار به ترکیه

راهنمای فریت بار از پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی

اگر این راهنمای فریت بار را کاملا مطالعه نمایید، براحتی با مراحل ارسال لوازم منزل خود به خارج از کشور، آشنا خواهید شد.البته بیان این نکته حائز اهمیت است که با تماس شما با شرکت رزپرواز، تیم تخصصی این شرکت، تمام مراحل فریت بار را برای شما انجام خواهد داد، و بجز مواردی که حضور شما برای احراز هویت لازم است، تمامی مراحل فریت هوایی بار شما را ، بعهده گرفته و به بهترین نحو انجام میدهند.

رزپرواز تمام مراحل فریت بار را برای شما انجام میدهد، اما برای آگاهی شما از مراحل فریت بار ، در این مقاله، مراحل ارسال بار مسافری را در 10 گام ، برای شما بیان میداریم .

مراحل فریت بار به خارج از کشور

1- تماس با شرکت رزپرواز

شما با تماس با شرکت رزپرواز می توانید از مشاره تلفنی یا حضوری کارشناسان ما در زمینه ی فریت بار مسافری، به صورت رایگان بهرمند گردید. کارشناسان ما با دانش و تجربه کافی در زمینه فریت بار مسافری ، پاسخ گوی تمام پرسشهای شما بوده ، و سریع ترین ، ایمن ترین و کم هزینه ترین روش ارسال بار را به شما پیشنهاد خواهند داد. شما با استفاده از مشورت کارشناسان ما می توانید از کالاهای غیرمجاز در فریت بار، تخفیف‌های حمل خارجی، و نیز قوانین گمرکی و فرودگاهی مبدا و مقصدتان مطلع گشته و کلیه فرآیند ارسال لوازم منزل و یا وسایل شخصی خود را با آرامش و اطمینان به پایان برسانید.

2- بسته بندی تخصصی بار فریت

یکی از مهمترین مراحل ارسال بار فریت که نقش بسزایی در مدیریت هزینه‌های فریت بار و سلامت بار شما را دارا می باشد، مرحله بسته بندی می باشد. نکات مهم در بسته بندی استاندارد که توسط نیروهای آموزش دیده و با تجربه ما انجام میگیرد شامل موارد زیر است:

  • استفاده از متریال با کیفیت و استاندارد
  • استفاده بجا و کافی از ضربه گیرها ومحافظ ها
  • استفاده از صندوق چوبی و یا فلزی در صورت لزوم
  • چیدمان صحیح و اصولی بار
  • حذف کالا های ممنوعه فریت بار مسافری
  • تقسیم وزنی مناسب بار بین بسته ها

رعایت این نکات و برخی موارد دیگر، مانع از پرداخت هزینه اضافی به ایرلاین و یا باز شدن مجدد بار شما در گمرک و پرداخت دوباره هزینه بسته بندی شده ، و در پایان باعث به سلامت رسیدن بار شما در مقصد میگردد.
نکات مهم:
• در صورت استاندارد نبودن بسته بندی ، بار توسط شرکت های خدماتی مربوطه و ایرلاینها پذیرش نمی گردد.
• در صورت چیدمان غیر استاندارد و غیر اصولی ، مجبور به پرداخت هزینه وزن حجمی بار به ایرلاین میگردید.

برای آگاهی بیشتر، صفحه ی بسته بندی بار فریت را در سایت ما مطالعه فرمایید.

3- انتقال بار به فرودگاه امام خمینی (ره)

فرآیند انتقال بار به باربری فرودگاه امام خمینی جهت انجام تشریفات گمرکی و ادامه کار ، با نظارت کامل کارشناسان ما و با بار چینی اصولی و استاندارد و بهره گیری از کامل ترین ناوگان حمل و نقل درون شهری، به پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی صورت میگیرد. کلیه مراحل فریت بار مسافری برای ما دارای اهمیت میباشند. از این رو سرمایه گذاری زیادی در جهت ایجاد زیر ساخت لازم برای تحقق این مهم ، صورت گرفته است. داشتن ناوگان حمل و نقل کامل ، از وسایل نقلیه سنگین گرفته تا انواع وانت بارها و وانت ون، تنها بخشی از خدمات لجستیکی رزپرواز می باشد.

4- تهیه و تکمیل مدارک فریت بار مسافری

جهت ارسال بار فریت مسافری ، داشتن برخی مدارک ، مانند : اصل پاسپورت و کپی بلیط فرستنده و تکمیل کردن فرم های مربوطه ، الزامی می باشد؛ که کارشناسان ما کلیه اطلاعات در رابطه با مدارک لازم را ، به شما اطلاع داده و فرمهای مربوط به اظهار گمرک را ، در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهند . تکمیل و آماده سازی مدارک مورد نیاز، زیر نظر کارشناسان با تجربه این شرکت، در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد. برای اطلاعات بیشتر، صفحه ی مدارک فریت بار را مطالعه نمایید.

5- گرفتن مجوزهای لازم جهت فریت بار

با توجه به ماهیت برخی بارها ، بسته بندی و یا بعضی از مقصدها که حساسیت های خاصی برای ورود کالا به کشورشان دارند، و یا گاها درخواست خود مشتری ، نیاز به گرفتن برخی مجوزها (از قبیل : گواهی سم پاشی صندوق چوبی، گواهی مبدا و…) قبل از ارسال بار وجود دارد .

پرسنل با تجربه ومتخصص ما ، در کوتاه ترین زمان ممکن، اقدام به تهیه و گرفتن کلیه مجوزهای لازم جهت ارسال و یا ترخیص بار در مقصد شما می نمایند. سابقه طولانی و ارتباط موثر شرکت رزپرواز با کلیه سازمان ها و شرکت های ذیصلاح جهت صدور و گرفتن مجوز های لازم ، اطمینان بخش خدمات حرفه ای و مطمئن به شما مشتریان عزیز می باشد.

6- انجام تشریفات گمرکی برای فریت بار

تیم شرکت رزپرواز مستقر در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ، که متشکل از 8 نفر نیروی انسانی با تجربه و کاردان دارای سابقه درخشان در فرودگاه امام خمینی می باشند، کلیه مراحل تشریفات گمرکی شما مشتریان عزیز را برعهده گرفته و در کوتاه ترین زمان ممکن ، با بهترین خدمات در خدمت شما خواهند بود. حضور مدیران بخش صادرات شرکت رزپرواز  در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی (ره) ، و در دسترس بودن آنها ، نوید بخش خدمات با کیفت و درخور شان شما مشتریان عزیز می باشد.

7- صدوربارنامه ، گرفتن رزرو و صدور بیمه نامه فریت بار مسافری

شرکت رزپرواز ، با مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری و بر خورداری از استاک کلیه شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی ، یکی از بزرگترین و با سابقه ترین شرکت‌های مستقر در فرودگاه امام خمینی (ره) می باشد. پرسنل مجرب و متخصص دفتر فرودگاه امام خمینی شرکت رزپرواز، با کادری شامل 10 نفر نیروی انسانی، آماده ارائه خدمات کامل از جمله : صدور انواع بارنامه ها، بیمه نامه ها و گرفتن رزرو با اولین پرواز ممکن ، به شما مشتریان عزیز هستند.

با توجه به محدودیت موجود در بیمه مرسولات حمل هوایی، شرکت رزپرواز با داشتن نمایندگی فروش معتبر ترین شرکت های بیمه ای ایرانی و بین المللی، در صورت لزوم جهت بیمه مازاد بار ، در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد. شرکت رزپرواز ، تجربه خدمات بدون واسطه و با کیفیت را برای شما به ارمغان می آورد. پایین ترین نرخ های حمل هوایی را با حذف واسطه ها با ما تجربه کنید.

8- الصاق تگ و لیبل ، ایکس ری و تحویل بار به ایرلاین

کلیه اطلاعات مشتری از جمله اسم ، آدرس و شماره تماس ، در بارنامه‌ی هوایی درج می گردد و هر بارنامه دارای یک شماره 11 رقمی منحصر به فرد می باشد، که این شماره به همراه اطلاعات وزن ، تعداد ، مبدا و مقصد بار توسط یک «تگ» بر روی بسته ها الصاق می گردد. پس از الصاق تگ وبازرسی کلیه‌ی بسته ها توسط دستگاه «ایکس ری»، بار تحویل شرکت هواپیمایی مربوطه در قسمت انبار های عمومی گمرک گشته و تا زمان انتقال به انبار هواپیما جهت ارسال، در این انبار محافظت و نگه داری می گردد. کلیه این مراحل توسط پرسنل شرکت و با حضور مشتری و یا نمایندگان قانونی ایشان انجام میگردد.

9- تحویل بارنامه و سایر مدارک به مشتری و تسویه حساب

ما میزبان شما در فرودگاه امام خمینی (ره) در یکی از بزرگترین و با سابقه ترین دفترهای مستقر در فرودگاه هستیم. در این مرحله یک نسخه از بارنامه (قرار داد حمل) و کپی تمام مدارک و مجوز های اخذ شده و پرینت مربوط به رزرو بار ، در اختیار مشتریان عزیز قرار گرفته و تسیه حساب انجام میگیرد. رضایت کامل مشتری در کلیه مراحل، سرلوحه کار شرکت رزپرواز می باشد.

10- پشتیبانی و پیگیری بار تا رسیدن آن به مقصد

فروش ، پایان کار نیست ؛ بلکه آغاز تعهد است . شرکت رزپرواز با این شعار خود را در پشتیبانی و پیگیری بار ارسالی موظف می داند و با ایجاد زیر ساخت های لازم از طریق سایت، مکاتبات ایمیلی ، واتساپ و تلفنی ، به صورت 24 ساعته پاسخ گوی شما مشتریان عزیز می باشد.

هزینه فریت بار به خارج از کشور

“هزینه های فریت بار” و مدیریت آنها برای مسافران و مهاجران و دانشجویانی که قصد ارسال بار و یا لوازم منزل خود را به خارج از کشور دارند ، یکی از مهمترین مسائلی است که در صنعت حمل و نقل بین المللی و لجستیک به آن پرداخته میشود. اگر شما هم قصد مهاجرت و یا سفر به خارج از کشور را داشته باشید ، حتما برای ارسال بار خود به مقصد مورد نظرتان ، نیازمند این هستید که بتوانید هزینه های فریت بار خود را دانسته و مدیریت کنید.
هزینه ها شامل موارد زیر میباشد:

  • هزینه بسته بندی بار فریت
  • هزینه ی حمل تا قسمت بار فرودگاه امام خمینی
  • هزینه ی توزین ، تخلیه و بارگیری و انبارداری
  • هزینه ی تشریفات گمرکی و گرفتن پته مسافری
  • هزینه های گرفتن مجوزهای مربوط به بار و بسته بندی
  • هزینه بارنامه ی هوایی

برای اطلاعات بیشتر در این مورد هریک از موارد فوق، صفحه هزینه فریت بار را مشاهده نمایید.

قوانین و مقررات گمرکی در مورد فریت بار مسافری و خروج کالا از ایران:

1تجاری نبودن کالای فریت شده
مسافران خروجی اعم از این ‌که ایرانی باشند یا خارجی، می‌توانند علاوه بر وسایل سفر و لوازم شخصی، کالاهای ایرانی تا سقف مقرر برای مسافران ورودی را، همراه ببرند؛ مشروط بر این‌که هر دو گروه کالا جنبه‌ تجاری پیدا نکنند.
2فریت بار به خارج از کشور برای اتباع خارجی در ایران
3مقدار مجاز ارسال زعفران در فریت بار مسافری به خارج از کشور
4مقدار مجاز حمل هوایی خاویار بصورت فریت مسافری
5مقدار مجاز فریت هوایی خشکبار (پسته، بادام و…)
6ارسال هوایی فرش دست‌بافت به خارج از کشور بصورت فریت بار مسافری
7چه مقدار ارز همراه مسافر میتواند از ایران خارج شود؟
8ارسال هلی‌کوپترهای کوچک، هلی‌شات یا پرنده های کنترلی در فریت بار مسافری
9ارسال زیور آلات شخصی از طلا و نقره و سنگهای قیمتی در فریت بار مسافری
10ارسال ظروف نقره به خارج از کشور در فریت بار هوایی
11ارسال هوایی اشیاء قیمتی و عتیقه
12حمل لوازم باتری دار در چمدان فریت شده

نکات مهم در مورد فریت بار مسافری که میبایست بدانید:

1یک هفته تا ده روز قبل از انجام مسافرت ، جهت ارسال بار فریت مسافری با ما تماس بگیرید.

2با در نظر گرفتن ایام تعطیل گمرک، حداقل دو روز قبل از سفر باید اقدام به انجام فریت بار نمایید.

3گمرک امام خمینی ( ره ) در روزهای پنج شنبه ، جمعه و سایر تعطیلات رسمی کشور، تعطیل می باشد.

4جهت انجام فریت بار، از شرکت های دارای مجوز حمل هوایی بار و دارای دفتر در فرودگاه امام خمینی (مانند شرکترزپرواز) کمک بگیرید.

5جاسازی هرگونه کالا و اختفای آن از دید مأموران گمرک در بار فریت، قاچاق تلقی میشود و مشمول مقررات مربوط به قاچاق کالا خواهد بود.

6از تحویل گرفتن کالای دیگران اکیدا خودداری نمایید. چرا که هرگونه مسئولیت قانونی آن به عهده شما می باشد و چنانچه هر نوع تخلف گمرکی کشف شود، شما باید پاسخگو باشید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *