09124771111-09353394444 علیرضا امیری

09126090256 حسین یحیوی

روش‌های حمل بار به اروپا

حمل بار به اروپا

Rate this post

نحوه حمل بار به اروپا چگونه است؟ چه راه‌هایی برای ارسال بار به اروپا مناسب‌تر هستند؟ ارسال بار از مکانی به مکان دیگر همواره موضوع بسیار مهمی است که نه تنها وارد کننده و صادر کننده با آن مواجه است، بلکه گاهی اوقات حتی دغدغه مسافران عادی، دانشجویان و گردشگران نیز می‌باشد و نداشتن اطلاعات در این خصوص باعث می‌شود که این روش جابجایی یا با مشکل مواجه شده یا پس از مدت طولانی به مقصد برسد و حتی برخی از افراد احساس می‌کنند ارسال بار به خارج از کشور بسیار دشوار است که البته اینطور نیست و شما تنها کافیست که با شیوه درست ارسال بار آشنا شوید. در این مقاله نحوه حمل بار به اروپا را بررسی می‌کنیم.

نکات مهم برای حمل بار به اروپا

روش‌های حمل بار به اروپا

برای حمل بار به اروپا راه‌های مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند متناسب با هزینه‌ها و شرایط خود هر کدام از آنها را انتخاب کنند که این راه‌ها عبارتند از:

  • راه‌های زمینی

در این شیوه از طریق جاده هر نوع کالایی ارسال می‌شود که برای ارسال آن خودروهای باربری مختلفی موجود است و شما می‌توانید متناسب با نوع کالای خود، راه مناسب را انتخاب کنید. معمولاً برای حمل بار به اروپا خودروهای بزرگی از جمله تریلی مناسب هستند که در این حالت نیز تریلی‌ها متناسب با بارها می‌توانند به صورت کفی یا مسقف باشند و ارسال بار از طریق تریلی ترانزیت باعث خواهد شد که هزینه‌های ارسال کاهش زیادی داشته باشد.

  • راه‌های هوایی

گزینه دوم جهت حمل بار به اروپا راه‌های هوایی است که به وسیله هواپیما بارها جابجا می‌شوند. این روش نسبت به دیگر روش‌ها مزیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین مزیت آن ارسال بار در زمان کوتاه می‌باشد، اما از طرفی جهت حمل و جابجایی بار به وسیله هواپیما محدودیت وزن و حجم بار وجود دارد، به همین خاطر شما همچنان مجبور خواهید شد برای بارهای بزرگ راه‌های دیگر را انتخاب کرده و تنها برای بارهای کوچک شیوه هوایی را انتخاب کنید.

موضوع دیگر در این شیوه حمل بار این است که نسبت به روش‌های زمینی گران‌تر می‌باشد. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها و صاحبان کالاهای مختلف ترجیح می‌دهند از طریق راه‌های دیگر بارهای خودشان را جابجا کنند، مگر آنکه بار دارای ارزش بالایی بوده و هدف جابجایی آن در زمان کم باشد.

  • راه‌های دریایی

سومین راه برای حمل بار به اروپا راه‌های دریایی می‌باشد که به جرات می‌توان گفت بهترین راه جهت حمل بار محسوب می‌شود. برای حمل بار به این روش شما حتماً باید کالاهای خودتان را به وسیله تریلی به بندر مورد نظر برسانید. بار شما در آنجا در کانتینرها قرار می‌گیرد و در نهایت نیز از طریق مرزهای آبی ارسال می‌شود.

نکته مهم در این شیوه این است که کالا مدت زمان زیادی نیاز دارد تا به مقصد برسد، به همین دلیل اگر برای ارسال کالا عجله ندارید، روش دریایی را انتخاب کنید. از طرفی در این شیوه کالاهای مورد نظر در معرض آسیب‌های و خطرات بیشتری هستند، پس حتماً باید به درستی بسته‌بندی شوند.

همچنین بخوانید | کارگو چیست

هزینه‌های حمل بار به اروپا

مراحل حمله بار به اروپا

پس از آنکه اطلاعات کامل در خصوص نحوه حمل بار به اروپا را به دست آوردید و توانستید یکی از راه‌ها را نیز انتخاب کنید، حال نوبت آن است که در خصوص هزینه‌های آن نیز مطالبی را بدانید. معمولاً هزینه حمل بار به اروپا به عوامل متعددی بستگی دارد که مهمترین گزینه ها عبارتند از:

وزن و حجم کالا

میزان ارزش و نوع بار

کشور مقصد

دریافت مجوزها در این خصوص

تشریفات گمرکی

روش ارسال بار به شیوه دریایی، هوایی یا زمینی

کلیه این عوامل موجب می‌شوند تا هزینه‌های حمل بار به اروپا کاملاً متفاوت باشد، مثلاً هرچه که وزن و حجم کالای شما کمتر باش، هزینه ارسال آن نیز کمتر خواهد بود، علاوه بر آنکه نحوه ارسال نیز بر روی هزینه‌ها موثر است. به عنوان مثال روش زمینی از دیگر شیوه‌ها ارزان‌تر می‌باشد.

مراحل حمله بار به اروپا

در سومین مرحله پس از مشخص کردن شیوه ارسال و برآورد هزینه‌ها حال نوبت آن است که شما با مراحل حمل بار به اروپا نیز آشنا شوید که احتمالاً برای تمام ما این سوال پیش می‌آید که چگونه و از چه طریقی می‌توانیم مراحل ارسال را انجام دهیم؟ مهمترین مراحل برای این کار عبارتند از:

  • انتخاب یک شرکت باربری

پیش از هر اقدام دیگری شما ابتدا باید یک شرکت باربری را برای حمل بارهای مورد نظر خود انتخاب کنید که در این حالت متناسب با روشی که برای ارسال انتخاب کرده‌اید باید به سراغ شرکت باربری در همان زمینه بروید.

انتخاب کردن شرکت نیز بسیار مهم است، چون شما باید به دنبال شرکتی باشید که اعتبار خوبی در این زمینه دارد و می‌تواند بارهای شما را بدون هیچ مشکلی به مقصد برساند.

  • ارائه دادن لیست بسته‌بندی

در مرحله بعدی شما باید یک لیست کامل و دقیق از کالاهایی که قصد ارسال آنها به اروپا را دارید، تهیه کنید. سپس این لیست را به شرکت باربری مورد نظرتان تحویل دهید. دقت کنید اگر لیست شما ناقص باشد، احتمال دارد در طول مسیر مشکلات زیادی برای آن رخ دهد. در این حالت اگر نام کالای مورد نظر در داخل لیست نباشد، شرکت هیچگونه مسئولیتی را بر عهده نگرفته و هزینه‌ای را به شما پرداخت نمی‌کند. به همین دلیل است که باید فهرست را به صورت دقیق و کامل تنظیم کنید.

در داخل بارنامه معمولاً نوع بار ثبت خواهد شد و راننده مطابق با آن می‌داند که چه اقداماتی را در خصوص ارسال آن انجام دهد. دقت کنید در هر بارنامه حتماً باید برای حمل و نقل امضا و مهر شرکت و فرستنده درج شده باشد.

  • دریافت کردن بیمه نامه

حمل بار به اروپا

حمل بار به اروپا نیز سختی‌های خاص خودش را دارد و حتی می‌توان گفت در مقایسه با بسیاری از کشورهای همسایه دشوارتر بوده و با چالش‌های زیادی مواجه است. به همین دلیل برای آنکه از بروز مشکلات پیشگیری کرده و در صورت هرگونه اتفاقی هزینه‌های شما بازگردانده شود، حتماً باید یک بیمه نامه بین المللی نیز دریافت کنید. پی در صورتی که مشکلی برای کالای شما رخ دهد و کم کاری از طرف راننده یا شرکت باربری باشد هزینه‌های شما بازگردانده خواهد شد.

دقت کنید که اگر خودتان هم تمایلی به دریافت بیمه نداشته باشید، طبق قانون مجبور خواهید بود آن را تهیه کنید. یکی از دلایل آن هم این است که مسافت زیادی بین ایران با کشورهای اروپایی وجود دارد، به همین دلیل احتمال آسیب دیدن کالا نیز زیاد است.

  • دریافت گواهینامه بین‌المللی

وقتی برای حمل بار به اروپا راننده‌ای را انتخاب می‌کنید، حتماً مطمئن شوید که این فرد دارای گواهی نامه بین المللی می‌باشد، در غیر این صورت حتماً به سراغ راننده‌های دیگر بروید، چون در این حالت فعالیت راننده غیرقانونی تلقی شده و امکان عبور کردن از مرزهای کشور را نخواهد داشت.

  • تشریفات گمرکی

هیچ تفاوتی ندارد کالای شما چه نوعی باشد و قصد ارسال آن به چه کشوری را داشته باشید، در هر حال شما موظف هستید که تشریفات گمرکی را پشت سر گذاشته و با دقت کاملی آنها را انجام دهید. گاهی نیز لازم است که برخی مدارک را به گمرک ارائه دهید.

  • حمل بار تا گمرک

مناسب با روشی که جهت حمل و ارسال بار خود انتخاب کرده‌اید، حال باید کالا را به گمرک ارسال کنید. مثلاً متناسب با روش انتخابی به صورت دریایی یا هوایی باید شما با تریلی یا کامیون کالا را به گمرک ارسال کنید و در از آنجا نیز با استفاده از هواپیما و کشتی بار شما به کشور مورد نظر ارسال خواهد شد که البته در صورت ارسال بار به شیوه زمینی کار شما نیز آسان‌تر خواهد بود.

همچنین بخوانید | کالای همراه مسافر چیست

هزینه‌های حمل بار به اروپا

نکات مهم برای حمل بار به اروپا

گفتیم که حمل هرگونه باری به اروپا ممکن است سختی‌های خاص خودش را داشته باشد، چون قرار است بار مورد نظر ما مسافت بسیار طولانی را طی کند و در این بین نباید شما به هر شرکت باربری اعتماد کنید، چون ممکن است برخی از شرکت‌ها به صورت غیرقانونی و بدون داشتن مجوزهای لازم در این خصوص فعالیت داشته باشند. در این حالت اگر کالای شما با مشکلی مواجه شود حتماً متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین می‌شوید. بنابراین برای انتخاب کردن شرکت دقت لازم را داشته باشید و پیش از آنکه حمل بار خودتان را به آنها بسپارید از اعتبار آن نیز مطمئن شوید.

از طرفی ارائه دادن بیمه نامه جز موارد بسیار مهم در این خصوص می‌باشد که شرکت‌های معتبر حتماً این کار را انجام می‌دهند، یعنی شما برای اطمینان از کالای خود حتماً باید بتوانید شرکتی معتبر را انتخاب کنید. این شرکت‌ها معمولاً مشاوره‌های رایگان را در خصوص نحوه ارسال بار، کلیه هزینه‌های ارسال و غیره را به شما خواهند داد.

البته فراموش نکنید که ممکن است برخی از شرکت‌ها تنها بخشی از هزینه‌ها را به شما عنوان کنند و هزینه‌هایی مانند تشریفات گمرکی یا هزینه بسته‌بندی ناگفته بماند که در این حالت دچار سردرگمی شما خواهد شد. بنابراین دقت داشته باشید در همان ابتدای کار از شرکت بخواهید هزینه نهایی را به شما اعلام کند.

همچنین بخوانید | هزینه اضافه بار هواپیما

نتیجه‌ گیری

در این مقاله حمل بار به اروپا را بررسی کردیم. حمل بار به هر کدام از کشورهای اروپایی به روش‌های مختلف زمینی، هوایی و دریایی امکان‌پذیر است که به توضیح آنها پرداختیم. البته هزینه‌های ارسال بار در این روش‌ها با یکدیگر متفاوت است که راه زمینی کمترین هزینه و راه هوایی بیشترین هزینه را در بر خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *